Školní vzdělávací program
Hra je cestou dítěte za poznáním světa…
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Název programu: „ Rok na vsi „
Školní vzdělávací program s názvem „ Hrajeme si a poznáváme svět „ je rozpracován do šesti integrovaných bloků, jejichž obsah vychází z prostředí a podmínek ve kterých děti žijí a jsou jim blízké. Témata a projekty slouží jako nabídka pro všechny věkové skupiny dětí – ročníky a obě třídy, vzájemně se prolínají a mohou být dle potřeby a aktuálních situací a událostí doplňovány, obměňovány. Učitelky mají možnost reagovat na přání dětí, případně bloky doplňovat. Jednotlivé integrované bloky jsou rozpracovány do projektů na určité časové období, ve kterém jsou prostřednictvím vhodných činností a práce s dětmi naplňovány cílové kompetence / co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže/.
1. integrovaný blok:
U nás v MŠ/Já a moji kamarádi, co děláme celý den, moje vesnice/
2. integrovaný blok:
Strakatý podzim/podzim na zahrádce a na poli, podzim v lese, dary podzimu, podzimní hraní s větrem, tradice sv. Martina/
3. integrovaný blok:
Adventní čas /tradice sv.Barbory a sv Mikuláše, Vánoce v MŠ, Tři králové
4. integrovaný blok:
Bílá zima /zima v přírodě, za zvířátky ke krmelci, u krmítka, zimní radovánky – sporty, karneval/
5. integrovaný blok:
Zelené jaro/kniha můj kamarád, probuzení přírody, pranostika o sv. Řehoři, Velikonoce, den Země – chraňme přírodu, moje rodina – svátek Matek, zvířata a jejich mláďata/
6. integrovaný blok:
Se sluníčkem kolem světa /cestování – město Mladá Boleslav, školní výlet, naše planeta, dopravní prostředky, těšíme se na prázdniny – loučení s budoucímu školáčky/
Filozofií naší mateřské školy je :
využívat přírodního prostředí k upevňování zdraví, poznatků a obohacování citových prožitků. Rozvíjet samostatnost, tvořivost a zdravé sebevědomí , vytvořit základ pro vzdělávání a seberealizaci všech dětí. Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne v mateřské škole vyskytnou. Specifickou formou vzdělávání je didakticky zacílená činnost, při níž učitelka plní konkrétní vzdělávací cíle spontánního učení.
Základem všech činností je hra.
Projekt „Hrajeme si a poznáváme svět“ reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0015264 je spolufinancován Evropskou unií.
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí/žáků, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků, spolupráce s veřejností.